דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעה לקווי יסוד לבנית תוכנית חינוך עירונית 

מאת    [ 07/10/2008 ]

מילים במאמר: 636   [ נצפה 3946 פעמים ]

2/10/08


"חברה מצוינת בונה חינוך מצוין בונה חברה מצוינת"



? בנית תוכנית חינוך עירונית לשנת 2018 למען יצירת עתיד רצוי לעיר- הכנת תוכנית אב לחינוך שתשפיע על עתיד העיר בכל התחומים בעוד 10 שנים תוך מיפוי מצב קיים ומתן פתרונות מידיים, הכוונת המערכות בהווה והתאמת המצוי בהווה לרצוי בעתיד זאת באמצעות בנית חזון ואסטרטגיה ליישומו, מטרות בינים ויעדים מדידים לכל שנת עבודה החל משנת תש"ע (2008-2009) תוך העמדת תקציב נדרש מול כל מטרה.

? הקמת קבינט חינוך עירוני- הקמת צוות היגוי חינוכי בהשתתפות נציגי כל הגורמים המעורבים בעשייה החינוכית בעיר - מנהלים, מורים, ועדי הורים, הורים, מועצת התלמידים, תנועות הנוער, גופי הספורט ונציגים נוספים העוסקים בחינוך בעיר ,אנשי שם וקרנות מתחום החינוך. קבינט החינוך יגבש את תוכנית החינוך העירונית לשנת 2018 ויפעל ליישומו.

? החינוך בעיר יחזור לאחריות מלאה של התושבים. והעירייה תיטול אחריות חינוכית על כל ילד/ה בעיר. נפעל תחת ההנחה ש"אסור לוותר על אף תלמיד ואסור לוותר לאף תלמיד ".

? שימור והעמדת מנהלים ראויים ומובילים בכל מוסד חינוכי מהגן ועד התיכון. כל מנהל יפעל באופן עצמאי במסגרת חוק החינוך, ובמסגרת מדיניות החינוך של העיר, יקבל אחריות וסמכות מלאים לנעשה בביה"ס וכלים ליישום התוכנית תוך מעקב ובקרה ומדידת הישגים איכותיים וכמותיים ע"י אגף החינוך של העיר.

? העצמת צוותי ההוראה מעמדם ואיכות תוצאות עבודתם נפעל לשימור מורים טובים הקיימים במערכת ונבחר מורים איכותיים לתגבור צוותי ההוראה של העיר תוך מתן סמכות ותגמול נאות למורים במקביל לדרישה ללקיחת אחריות מלאה על כל תלמיד ומחויבות לתוצאות מדידות, ערכיות, איכותיות וכמותיות. מתוך הבנה "שאיכותה של מערכת החינוך בעיר אינה יכולה לעלות על איכות המורים שלה"

? הגדלה מדורגת של הישגי כל התלמידים בכל מבחן חיצוני או פנימי ככלל ותוצאות הבגרויות ומבחני הכניסה לאקדמיה בפרט, תוך הקניית כישורי למידה לתלמיד ויכולת להתמודד בהצלחה עם רמות המבחנים (ע"פ הטקסונומיה של בלום).

? יצירת רצף פדגוגי והקטנת מספר המעברים- התוכנית הפדגוגית העירונית מגיל הגן ועד אחרי התיכון תהיה בהתאמה לריבוד תעסוקתי, מקצועי ואקדמי נדרש. כך שכל ילד יוכל להביא את יכולותיו לידי מיצוי וישתלב בהתאם במשק התעסוקתי.

"חנוך לנער לפי דרכו" העצמת התלמיד והישגיו- מתן מענה לכל סוגי התלמידים ויכולותיהם תוך הבנה "שאין תלמיד שנכשל, יש תלמיד שעדין לא הצליח" לכל אדם יש גם נקודות חולשה. ומה שעושה את ההבדל ביכולת להגיע להישגים לימודים וחברתיים הינו בדרך כלל חוויות ההצלחה ו/או הכישלון שעובר האדם מילדותו. נפעל למיצוי המצוינות אצל התלמידים הטובים שמבקשים עוד אתגר. בנוסף לכך נקדם את התלמידים שמתקשים ע"י: אבחון הסיבות לקושי, בנית תוכנית פרטנית ובנית סביבה חינוכית היוצרת חוויות הצלחה לימודיות ומחדשת את אמון התלמיד בעצמו.
? הנהגת תוכניות הכנה והעשרה להורות - עידוד הורים שמעוניינים להפוך להורים בעלי ידע יותר "מקצועי" בחינוך ולנווט את הילד להצלחה להשתתף בחוגים בנושא חינוך ילדים ע"ח העירייה ולהיות מעורבים יותר בחינוך, יצירת שיתוף פעולה וביקורים הדדיים של ההורה בבי"ס והמורה בבית התלמיד .

? להשריש ערכים בתלמידים- הערכים מכוונים אותנו בדרך אל המטרה, ומאירים לנו את הדרך הנכונה בשעת משבר. נפעל להנחת תשתית ערכית בידי התלמיד תוך דרישה למתן דוגמה אישית של המורים ועולם המבוגרים המלווה את הילד, ערכים אלו יוטמעו בתוכניות החינוך יבאו לידי מבחן מעשי בעשייה בשטח ויהיו עמודי היסוד בבניית קומות ההצלחה של התלמיד בביה"ס, בחברה, בשירות הצבאי ובהשתלבות במשק הכלכלי תעסוקתי.
יצירת גבולות ברורים לכל תלמיד, הורה ומורה- " החובה לכבד והזכות לכבוד" חינוך צריך להביא להבנה והפנמה של המותר, המוסרי, הערכי והחוקי אל מול האסור, הבלתי מוסרי, הנוגד את ערכי החברה והלא חוקי, ולכן הינו מתחיל בהעמדה ברורה של גבולות וכללי המסגרות (של בית, משפחה, בי"ס, קהילה, חברה ומדינה), לימוד ושינון הנושא, ונקיטת פעולה במצבים של ניסיון לבחון ו/או לפרוץ את הגבולות ע"י מגוון כלים חינוכיים שמטרתם לשפר את ההבנה ולקרב את התלמיד למסגרת ביה"ס.
? הגדלת אחוז בוגרי מערכת החינוך במערכות השונות- במסגרת מערכת הביטחון: טייסים, קצינים ולוחמים, במסגרת מערכת החינוך: מנהלים, מורים ומסיימי תארים מתקדמים ובמסגרת המשק הכלכלי בתפקידים איכותיים ומרכזים. תוך יצירת שיח ותיאום ציפיות מתמשך בין מערכת החינוך של העיר לבין המערכות הקולטות את תוצריה.



נערך ונכתב ע"י- אייל קורן
אייל קורן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב